Autocontrol

Té la persona sentiments forts i evita manifestar-los?

Definició.

Autocontrol és la capacitat de mantenir les pròpies emocions sota control i evitar reaccions negatives davant provocacions, oposició o hostilitat per part d'altres o quan es treballa en condicions d'estrès. Igualment, implica la resistència en condicions constants d'estrès.

  • Conté les seves emocions i manté la calma.
  • Resisteix la temptació d'actuar immediatament i sense pensar.
  • Sap mantenir la calma davant una tensió habitual que es produeix a la seva feina, mantenint-se allunyat del desencadenant de les seves emocions.
  • Domina els seus sentiments però no actua per millorar les coses.

Vols saber quines són les conclusions?

T'explicaré les idees clau del nivell competencial al vídeo que acabes de veure i així et serà més fàcil identificar les principals diferències amb el final del vídeo de nivell 3.

  • Controla la pròpia actuació i segueix parlant o treballant amb calma tot i les fortes emocions i sentiments experimentats (frustració, enuig, tensió).
  • Ignora o tracta d'evitar les provocacions i respon amb calma davant de les mateixes.
  • Sap mantenir un llenguatge i to de veu adequat en les converses tot i les queixes i/o provocacions dels altres.
  • Respon de manera positiva, reformulant els problemes o buscant solucions davant els mateixos.

  • Comprèn com les pròpies emocions afecten al seu acompliment i tracta d'evitar que puguin interferir a la seva feina diària.
  • Segueix funcionant bé o respon constructivament malgrat l'estrès.
  • Fa servir tècniques o hàbits específics per controlar les emocions i la tensió.
  • Controla la frustració davant d'obstacles freqüents o les dificultats per aconseguir els objectius.

Vols saber quines són les conclusions?

T'explicaré les idees clau del nivell competencial al vídeo que acabes de veure i així et serà més fàcil identificar les principals diferències amb el final del vídeo de nivell 1.

  • Reconeix les pròpies emocions personals i tracta d'evitar que aquestes afectin a la seva gestió de l'equip.
  • Trasllada optimisme i confiança en el futur davant les situacions problemàtiques i complicades. Tracta que les emocions negatives no afectin directament a l'equip.
  • Manifesta comprensió per les emociones dels seus col·laboradors/es i ofereix consell i ajuda per controlar-les.
  • Promou accions i activitats dirigides a minvar la tensió de l'equip i guanyar confiança davant les dificultats diàries.