Orientació al client
Actua la persona en benefici del client?
Definició.
Orientació al client implica un desig d'ajudar o servir als clients/es, de satisfer les seves necessitats. Significa centrar-se en descobrir o satisfer les necessitats dels clients/es.
- Respon a les preguntes, queixes o problemes que el client/a li planteja i el manté informat sobre l'avenç dels seus projectes (però no investiga sobre els problemes subjacents del client).
- Manté una comunicació permanent amb el client/a per conèixer les seves necessitats i el seu nivell de satisfacció.
- Ofereix al client informació útil.
- Dóna servei al client de forma cordial.
- Es responsabilitza personalment d'esmenar els problemes del client/a.
- Resol els problemes amb rapidesa i sense presentar excuses.
- Manté una actitud de total disponibilitat amb el client, especialment quan aquest travessa períodes difícils (per exemple: ofereix el seu telèfon particular al client, li indica com localitzar-lo o li dedica temps extra).
- Fa més del que normalment el client/a espera.
- Coneix el negoci del client/a i/o busca informació sobre les seves veritables necessitats anant més enllà de les inicialment expressades.
- Adequa els productes o serveis disponibles a aquestes necessitats.
- S'anticipa a les necessitats del client/a.
- Assessora i dóna les alternatives al client/a que millor s'adapten a les seves necessitats.
- Treballa amb una perspectiva de llarg termini a l'hora de resoldre els problemes del client/a. Si és necessari sacrifica "l'avui pel demà".
- Actua com a consellera de confiança, involucrant-se en el procés de presa de decisions.
- Té opinió pròpia sobre les necessitats, problemes i oportunitats d'un client/a i sobre la viabilitat de les solucions.
- Actua segons aquesta opinió (per exemple: recomana nous i diferents enfocaments diferents als sol·licitats pel client/a).