Networking
Estableix i manté una àmplia xarxa de contactes?
Definició.
Networking és l'habilitat d'establir contactes amb un ampli ventall de persones, que els permet ajudar-se mútuament, en situacions professionals i personals. Es tracta d'un procés amb doble direcció, al donar ajuda i atenció a la nostra xarxa de contactes facilitem que ells ens ajudin.
- Estableix contactes informals amb els altres, a més dels contactes requerits per la feina. Ex.: Té xerrades amistoses sobre la feina, els fills, l'esport, notícies, etc.
- Es mostra oberta, accessible i amb confiança amb si mateixa en situacions socials.
- Busca i troba oportunitats de conèixer noves persones.
- Respon ràpidament a les peticions d'ajuda de les altres persones, tot i que no tinguin una posició jeràrquica superior o no siguin del seu equip.
- Manté relacions personals sòlides amb els seus companys/es.
- Estableix i manté una amplia xarxa de relacions cordials i amistoses amb molts individus dins i fora de la seva Organització.
- Recorda detalls importants de cada persona (interessos, aficions, projectes en marxa) que li faciliten establir converses amb els seus contactes.
- Considera a qualsevol persona una font d'ajuda potencial i aprofita qualsevol oportunitat per establir contactes.
- Pren la iniciativa de millorar i enfortir les seves "relacions amistoses" amb col·legues o clients/es, fora de l'àmbit organitzatiu.
- Participa activament en diferents esdeveniments socials.
- És constant en el manteniment de la seva xarxa de contactes.
- Ajuda a altres a solucionar problemes o assolir els seus objectius i comparteix la informació per facilitar la col·laboració.
- És capaç de connectar persones de diferents entorns.
- Utilitza les seves relacions personals per aconseguir els seus objectius de treball.
- Sol·licita aportacions o suggeriments dels altres fora del seu entorn més immediat.
- Busca i troba oportunitats de col·laborar, amb benefici mutu, amb persones que no ho fa habitualment.